Lokasi Kejadian

No 25, Jalan Relung Tiga 19/44C, Seksyen 19, 40300 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan

(berhampiran dengan hotel de Palma Inn, Stesyen Komuter Shah Alam)

Thursday, June 14, 2012

~~Gazebo Kayu Hanyut~~

Tempahan untuk gazebo menggunakan kayu hanyut, kayu lama terpakai atau kayu baru juga kami sediakan...

Beza antara kayu hanyut, kayu lama terpakai dgn kayu baru adalah seperti berikut:

Kayu Hanyut: Pada kebiasaannya, kayu jenis ini adalah yang paling tahan kerana selalunya kayu yang hanyut ini datang dari kapal2 pecah, rumah2 hanyut, sangkar ikan dan sebagainya dimana binaan2 ini perlu menggunakan kayu2 mahal yang tahan air dan matahari. Hakisan dari air akan melemahkan binaan kayu manakala pancaran matahari akan membuatkan kayu reput.

Kayu Lama Terpakai: Kayu jenis ini juga merupakan pilihan untuk membina pondok2 atau gazebo kerana kayu jenis ini adalah kayu 'masak'(ditebang hanya pada umur melebihi ratusan tahun) dan ianya tahan cahaya matahari.

Kayu Baru: Kayu jenis ini adalah murah, dah sesuai untuk mereka yang mempunyai modal kecil kerana kayu ini ditebang pada umur melebihi 10 tahun dan lebih. Bagaimanapun, kayu jenis ini adalah kurang ketahananya berbanding 2 jenis kayu di atas.

80% siap

kami memilih hanya kayu berkualiti sebagai bahan binaan

pandangan tepi kiri

setiap kayu perlu diperhalusi sebelum dipakai untuk apa juga  kegunaan


Pandangan bucu kiri
Harga yang ditawarkan adalah berpatutan. Agak murah jugak laa sebenarnya berbanding yang ditawarkan di pasaran. Cthnya, 8kaki X 8kaki, lebih kurang 5k...berbaloi2 untuk di miliki memandangkan kerja yang banyak seperti corak pagar, jenis tanggam, kerja2 memperhaluskan permukaan kayu dan sbgainya....walaubagaimanapun, harga bergantung kepada permintaan barang spt corak dinding, tangga, jenis kayu, atap dan jenis binaan rabung.



No comments:

Post a Comment