Lokasi Kejadian

No 25, Jalan Relung Tiga 19/44C, Seksyen 19, 40300 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan

(berhampiran dengan hotel de Palma Inn, Stesyen Komuter Shah Alam)

Tuesday, June 12, 2012

~~Ruang Hiasan dan Halaman Idaman~~

Pernahkah anda bermimpi untuk menghabiskan sisa-sisa hidup anda bersantai secara aman, tenang dan romantik dan bersahaja sambil minum-minum petang di halaman rumah sambil menunggu kepulangan anak-anak pada satu hari nanti? Ruang halaman yang bagaimana?

Mempunyai ruang halaman serta reka bentuk dan susunatur rumah yangunik dan cantik dapat membantu kita untuk berada dalam keadaan selesa dan tenang menghadapi arus kehidupan. Bergantung kepada cita rasa dan kemampuan, anda mampu memiliki rumah idaman beserta dengan halaman rumah yang mempersonakan.

Namun begitu, isu yang kerap timbul berhubung dengan perkara ini adalah soal kewangan. Seringkali kita terfikir bahawa untuk mendapatkan sebuah kawasan yang tenang dan aman damai pada dunia moden kini sangat memerlukan kos yang agak kasar. Benarkah hal ini sedemikian?

Halaman yang tenang dan mempersonakan kerapkali memerlukan belanja yang besar.



Tidak benar. Untum mendapatkan ruangan yang cantik dan selesa untuk bersantai sebenarnya adalah mengikut keinginan dan kemampuan. Sebenarnya, lebih ringkas senibina dan susun atur halaman, lebih teratur dan kemas berbanding dengan kawasan yang mempunyai susun atur yang padat. Ringkas bermakna jimat. Itulah konsep yang kami tekankan. Setiap individu berhak memiliki ruangan yang indah sebegini.



Bergantung kepada kepakaran tukang anda dan jenis bahan yang digunakan, anda boleh menentukan kesesuaian rekabentuk hiasan dalaman rumah dan taman yang sesuai dengan kemampuan. Begitu juga dengan kehadiran perabot-perabut dan barang hiasan rumah.




Halaman rumah yang dihiasi dengan gazebo pagola bersais sederhana dapat membantu anda menonjolkan seni yang tinggi di tengah-tengah kota metropolitan yang sesak dengan arus kehidupan. Ia juga mampu mententeramkan jiwa di tengah2 kesibukan dan keriuhan warga kota mencari rezeki.
Hiasan taman jua dapat menganugerahkan ketenangan jiwa.

Barang-barang lama seperti gazebo dari kayu terpakai, aksesori taman seperti tempayan dan tembikar lama, serta kombinasi ruang kolam bersais sederhana sangat sesuai untuk kita bersantai di rumah sendiri. Ia akan membuatkan anda rasa berat untuk meninggalkan rumah pada hari cuti dan kelapangan. Ada juga kajian yang menunjuakkan perkara-perkara sebegini dapat membantu pertumbuhan emosi dan kestabilan keharmonian di kalangan angota keluarga.


No comments:

Post a Comment